Rozwój i modernizacja Parku Bródnowskiego – etap pierwszy inwestycji

Obecnie w Warszawie trwają intensywne prace związane z renowacją i rozwojem Parku Bródnowskiego, które mieszkańcy mogą śledzić na co dzień. Wszystkie te działania są wynikiem kompleksowej koncepcji przebudowy parku, która ma na celu zachowanie jego unikalnego charakteru i pozycji na mapie stolicy. Koncepcja ta powstała w oparciu o wyniki przeprowadzonych konsultacji, z których wynikało, że lokalnej społeczności zależy na poprawie komfortu korzystania z parku, podniesieniu jego jakości oraz funkcjonalności, zachowaniu jego szczególnej atmosfery, struktury przestrzennej oraz wielofunkcyjności. Te zmiany są wprowadzane stopniowo.

Aktualnie jesteśmy na początkowym etapie tej ambitnej inwestycji. Do tej pory udało się osiągnąć następujące efekty:

Powierzchnia biologicznie czynna dla całego projektu wynosi 81%, co jest o 11% więcej niż minimalny procent określony przez Uchwałę nr XXIII/661/2019 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 5 grudnia 2019 roku dotyczącą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Parku Bródnowskiego.

Na wysokości fontanny posadzkowej powstał pawilon gastronomiczny nr 1, który dysponuje ogólnodostępnymi toaletami. Wykonano również ciągi piesze oraz strefy przeznaczone dla ruchu służb zespolonych i pojazdów obsługujących park. Wysokość tych stref wynosi od skrzyżowania ulic L. Kondratowicza i Chodeckiej do placu manewrowego usytuowanego na wysokości VIII Ogrodu Jordanowskiego.

Usunięto barierę architektoniczną w postaci schodów, a w zamian stworzono pieszy ciąg komunikacyjny od mostku przy fontannie posadzkowej do ulicy L. Kondratowicza. Zrealizowano także pergole podzielone na segmenty z roślinnością pnącą, a pod nimi zastosowano nawierzchnię mineralno-żywiczną, która jest przepuszczalna dla wody. W ramach inwestycji posadzono już drzewa, a wkrótce zostaną dodane krzewy, pnącza i byliny.

Wokół fontanny posadzkowej na skarpie powstały drewniane siedziska połączone ze schodami. Całość jest oświetlana nowo wybudowanymi 32 słupami oświetleniowymi rozlokowanymi wzdłuż wytyczonych ciągów komunikacyjnych.